Dužina sekcije ovog LOT-a je, kao što smo naveli, 4,8 km, a na sekciji su se gradila četiri mosta i jedan vijadukt. Početak sekcije LOT-a 5 nalazi se poslije petlje Vitez – izlaz iz poslovne zone, koja će biti izgrađena u sklopu gradnje LOT-a 4 (poslovna zona Vitez). Na kraju sekcije je petlja Nević Polje tipa deniveliranog kružnog toka, a na tom se mjestu brza cesta pristupnim rampama priključuje na magistralnu cestu M-16.4 Nević Polje – Bugojno. LOT 5 riješen je kao cesta s karakteristikama brze ceste s dva prometna traka (vozni i pretjecajni) za svaki smjer kretanja.
Nastavak prema Vitezu
U smislu uvezivanja s magistralnim i lokalnim prometnicama, silaz u Nević Polju, odnosno kružni tok u smjeru Novog Travnika je urađen, međutim, očekivanja su kako će puna funkcionalnost biti postignuta onoga trenutka kada se uradi i kružni tok kod poslovne zone Vitez, a to se pak veže uz LOT 4, odnosno dionicu koja će prolaziti kroz samu poslovnu zonu. U tom kontekstu treba podsjetiti kako je prošle jeseni Vlada Federacije BiH donijela izmjenu odluke kojom je utvrdila kako je JP Autoceste Federacije BiH d. o. o. Mostar provoditelj i korisnik eksproprijacije nekretnina potrebnih za izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje, LOT-a 4 – poslovna zona Vitez (petlja Vitez – ulaz u poslovnu zonu – petlja Vitez – izlaz iz poslovne zone)
U skladu s ranijom odlukom o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje, JP Autoceste Federacije BiH već je prepoznat kao provoditelj i korisnik eksproprijacije nekretnina potrebnih za izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje, LOT-ova 1, 2, 3 i 5. Drugim riječima, sada su stvoreni preduvjeti da se počne s eksproprijacijom na cjelokupnoj prometnici, a što će svakako doprinijeti ubrzanim aktivnostima na pripremi i početku gradnje preostalih dijelova brze ceste.
O značaju za gospodarstvo, ali i ukupnu kvalitetu, brzinu i sigurnost prometa, dovoljno govore i pokazatelji koji su urađeni prije nekoliko godina, a tiču se frekventnosti prometa na magistralnoj cesti M-5. Rezultati su pokazali kako dnevno tom prometnicom prođe 15 i pol tisuća vozila, što jasno upućuje na potrebu modernizacije postojećih infrastrukturnih kapaciteta.
Na brzu cestu kroz središnju Bosnu gleda se kao na generacijski projekt, pothvat koji će, osim testa znanja i mogućnosti građevinske struke, otvoriti i mogućnosti snažnijeg, učinkovitijeg i sigurnijeg prometnog uvezivanja ovoga dijela zemlje međunarodno značajnim prometnim koridorima, a napose onim Vc, što pak sa sobom donosi i skraćivanje vremena putovanja do velikih gospodarskih središta poput Sarajeva i Mostara.
Dalje na zapad
Međutim, pitanje brze ceste treba promatrati i kroz prizmu uvezivanja sa zapadnijim dijelovima BiH, odnosno u prvoj budućoj fazi do Turbeta, a onda i do Jajca te doline Vrbasa. Trenutačno je u fokusu izrada glavnog projekta za dionicu Nević Polje – Turbe koja predstavlja nastavak dionice brze ceste Lašva – petlja Nević Polje, a prema izrađenom idejnom projektu ova poddionica ima sljedeće tehničke karakteristike: ukupna dužina je 10,77 kilometara; na ovoj poddionici predviđena je izgradnja: devet mostova ukupne dužine 2470 metara, četiri tunela ukupne dužine 1626 metara, otvorena trasa ukupne dužine 7229 metara. Također je na ovoj dionici predviđena petlja Turbe s priključkom na postojeću magistralnu prometnicu M-5 u području Turbeta.
Od Turbeta do Jajca ostaje za projektirati dionicu dužine 31,4 kilometra, a time bi cjelokupan prostor od Lašve na istoku do Jajca na zapadu bio u određenoj fazi priprema, odnosno realizacije, a koji će biti svojevrsna žila kucavica središnjeg dijela Bosne i Hercegovine.
Pravu vrijednost navedene prometnice moguće je prepoznati kroz njezino uvezivanja s dva međunarodna koridora koja idu smjerom jug – sjever: koridorom Vc te europskom mrežom brzih cesta ili tzv. rutom 2 A Okučani (RH) – Banja Luka – Jajce.