Četvrtak, 9 svibnja, 2024

Probijen tunel Novi, dug je 900 metara a posao odradio širokobriješki Hering

Podijeli

Jedan od najzahtjevnijih dijelova na dionici južne mostarske obilaznice, tunel Novi danas je svečano probijen. Tunel Novi dug je 900 metara, a vrijednost ugovorenih radova iznosila je nešto više od 25 milijuna maraka.

Federalna ministrica prometa i veza Andrijana Katić izrazila je zadovoljstvo uspješnim iskopom tunela.

-Svi skupa znamo koliko se već dugo razgovara o Južnoj obilaznici. Napokon smo došli do ovog trenutka, čestitam cestama FBiH, ali i izvođaču radova i nadzoru. Južna obilaznica je jedan od najvažnijih prometnih projekata, izmješta promet iz urbanog dijela grada, smanjuje negativnosti na gradsko područje i povećava sigurnost prometa. Vlada FBiH stoji uz ovaj projekt i mi smo u proračunu za 2024. godinu osigurali dostatna sredstava za sadašnje, ali i nastavak radova. Stoga, apeliram na Grad Mostar da još ambicioznije krenu u eksproprijaciju kako bismo mogli dalje nastaviti s ovim projektom prema Rodoču – rekla je Katić.

Direktor JP „Ceste Federacije BiH“ Ljubo Pravdić kazao je da je jedan dio projekta, odnosno, dionica od 7,5 kilometara završena na dijelu Međine-Miljkovići te da se financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

-Ovaj ugovor je potpisan u kolovozu 2022.godine, izvođač radova je konzorcij Hering i Azvit. Skupa s tunelom radi se i servisni tunel dužine 780 metara za evakuacije koji je udaljen 25 metara u ovoj sjevernoj padini i koji ima tri poprečna izlaza i veze s ovim tunelom. Očekujemo da će u siječnju 2025. godine ovo sve biti završeno – naveo je Pravdić.

Paralelno sa ovim radi se nastavak radova od tunela Novi do Rodoča u dužini od tri kilometra trase.

-Uskoro ćemo raspisati natječaj za ovu fazu koja bi trebala koštati nešto više od 20 milijuna KM. Ovaj projekt će financirati Vlada F BiH koja je programom kapitalnih investicija predvidjela oko šest milijuna KM iz kojih se radi i izvlaštenje. Konačno se nadam da ćemo u ovom narednom periodu završiti južnu obilaznicu koja je za Mostar i sudionike u prometu vrlo bitna da sav teški teretni promet izbacimo iz središta grada – naglasio je Pravdić.

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić ocijenio je da je za Grad Mostar ovo prevažan infrastrukturni projekat.

-Ovaj projekt će nam osigurati da u Mostaru ne viđamo gužve i kamione koji, bukvalno, prolaze kroz centar grada i koji oštećuju ceste, ali i platane. Jedna dodatna dimenzija je ta što je Grad Mostar u Prostornom planu planirao veliku industrijsku zonu na području Miljkovića. I tek završetkom ovog projekta to će dobiti smisao. Presretan sam zbog ovog čina. Imali smo izazovne imovinske odnose, ali ide poprilično dobro – rekao je Kordić.

Pročitaj više

Lokalne vijesti